Van Sint Maarten naar Anguilla - Reisverslag uit The Valley, Anguilla van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu Van Sint Maarten naar Anguilla - Reisverslag uit The Valley, Anguilla van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu

Van Sint Maarten naar Anguilla

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Januari 2008 | Anguilla, The Valley

Hallo iedereen,

Hier weer even een update vanuit de Caribbean. Na een ongelooflijke vermoeiende en lange vlucht, ik zou zondagmiddag om 1 uur vliegen, dit werd 5 uur. Ben ik op maandag aangekomen op Sint Maarten. Ik kreeg op Schiphol te horen dat ik een overstap moest maken op Curacao, ook geen probleem. Na daar overnacht te hebben in een hotel, kwam ik om 12 uur de volgende dag aan op mijn bestemming.

Annemarie stond me op te wachten, ik herkende d'r bijna niet zo bruin was ze al, ik voelde me dan ook lichtelijk ongemakkelijk met mijn melkwitte huidje! Maar goed daar ga ik de komende 3 maanden hopelijk wat aan doen.

Sint Maarten was echt een fantastisch eiland. Jammer was wel dat het een beetje bewolkt was, niet echt een ramp, maar het is niet zo mooi op de foto's.
Sint Maarten is een zeer levendig en gezellig eiland. Wij logeerden in het Franse gedeelte van het eiland in de plaats "Marigot". Echter het Nederlandse gedeelte was een stuk gezelliger. Wij waren daar in de avonduren dus ook vrij veel te vinden.

Woensdag vertrokkken we van Sint Maarten naar Anguilla. Eigenlijk wilden we 's ochtends al vertrekken, maar aangezien we de huurauto nog terug moesten brengen, jawel aan de andere kant van het eiland en met het verkeer wat daar altijd een chaos is, waren we al met al pas om half 2 weg van Sint Maarten.

Na een boottocht van een half uur kwamen we aan in Anguilla. Mijn eerste indruk is dat dit een vrij rustig en niet toeristisch eiland is. Wel hebben we ons laten vertellen dat de stranden hier werkelijk prachtig zijn. We zullen het morgen gaan zien!

Tot de volgende update!
Liefs,

Tessa

  • 31 Januari 2008 - 03:08

    Kees-Jan:

    Hi,
    een temperatuurverschil van 60 graden lukt wel denk?
    grappig dat je dat zegt over St Maarten, ik las laatst juist ergens dat de Nederlandse kant een stuk minder is dan de Franse kant.

    Ik wens je een fantastische tijd en ik zie je weer in mei. Kunnen we eindelijk naar de winterefteling...

  • 31 Januari 2008 - 04:25

    Bart:

    Pffft, heel raar om die foto's om 5.30 's ochtends te zien... als jij straks bruin ben ben ik vast groen!

  • 31 Januari 2008 - 12:22

    Jet:

    let je er wel op dat je niet te bruin wordt, is zo lullig voor bart als je straks terug komt haha xxx

  • 31 Januari 2008 - 12:55

    Bart:

    Nee hoor liefje, word maar lekker bruin! Ik pak wel een zonnenbankje voordat je eindelijk weer terug bent..

  • 31 Januari 2008 - 14:20

    Joost:

    Hi tess..

    Ziet er leuk uit allemaal..Hoop dat je het naar je zin gaat hebben daar. Spreek je snel weer.
    doeg xx

  • 31 Januari 2008 - 15:31

    Stef:

    Hey turrie,

    Ook hier ziet het er weer ook geweldig uit. Mooie foto's.

    Gr steeeeef.. xx

  • 31 Januari 2008 - 17:40

    Sylvie:

    Jeetje, ziet er echt heerlijk uit, ben jaloers op je, geniet er lekker van, maar zo te zien lukt dat al aardig.

  • 01 Februari 2008 - 04:54

    Agnes:

    Goed te doen daar zeker?
    Hier zo'n beetje windkracht 9 en zoooo koud.. kreeg zelfs 'n smsje van Bart dat
    hij kotsmisselijk werd op de ark hihi.
    Gelukkig heb je nog wel n foto met je jurk, heb je nog wat. Toch?
    Kijk uit naar jullie volgende verhalen en
    heel veel foto's natuurlijk.
    -xxx-

  • 01 Februari 2008 - 04:56

    Agnes:

    2 x 't zelde bericht.
    Ik ben ook zo dom he?
    Nou ja.....
    Maar iig is de wind wat minder geworden!

  • 01 Februari 2008 - 07:57

    Seekie:

    LOL

  • 01 Februari 2008 - 13:06

    Fuzzy:

    weet jij wel hoe koud het hier nu is!? ;p
    heb jij al aan jou accent gewerkt, je oeweet toch???? ooowjaaa....les 1 (hoe je het schrijft weet ik niet) konta bai = hoe gaat het en bon/no bon = goed of niet goed en mi no sa = ik weet het niet.
    zo.....les 2 moet jij zelf doen en mij dan ff laten weten, leer ik ook weer wat meet papiemento ;p

  • 01 Februari 2008 - 14:53

    Tess:

    Hey Fuzzy,

    uhm nou ik heb een idee hoe koud het daar op het moment is. Lekker gewaaid ook hoorde ik? Hier is het beter uit te houden! Les 2 moet je van mij ook even tegoed houden, wantuhhhh, ik heb echt geen idee!

  • 01 Februari 2008 - 16:48

    Fuzzy:

    maar les 1 is zeer goed te doen toch?? ;p
    sorry nog trouwens dak er nie was op de autistische avond, maar kwas kapot....
    en moe.....
    heb je nog prikken enzo moeten halen of heppie daaro geen last van malaria en hepatitis enzo??? ben best jaloers mag je best weten, maar met wat fototjes zal ik genoegen moeten nemen.....ist mooi daar of zit je liever "op de buurt" :D. nou schrijf je gauw weer, ennuuuh.....bij berichtje 2 was jacques ikke dus, maar ik dacht dat fuzzy meer herkenning zou geven;p..... nou laterzzzzzzz

  • 04 Februari 2008 - 11:00

    Fuzzy:

    heej tess.... hoeveel krijg jij daar mee van de hele joran vd sloot hype???? hier is er niets anders in het nieuws momenteel.....

    ik heb trouwens ff gisteren met bartje gesproken over die tom, bizar hoor!!!! maar ik zal zo mogelijk hem daarin bijstaan, dus maak je geen zorgjes hoor ;p

    nou...de werkweek gaat hier weer volgas beginnen dus ik ga snel aan de slag, spreek/schrijf je later mkay???

    groetjes foets & crew ;p

  • 04 Februari 2008 - 15:34

    Mieke:

    Weer wennen zo zonder jou op kantoor! Zo te horen gaat het wel goed met jullie! We hebben in ieder geval een waanzinnige wintersportweek achter de rug. Mooi weer en heerlijke sneeuw. Bente en nichtje Robin kunnen al heel goed skieen. Meiden, we denken aan jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, The Valley

Tessa

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 25128

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: