Met Tess naar Tortola! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu Met Tess naar Tortola! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu

Met Tess naar Tortola!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Februari 2008 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Daar ben ik weer en dit keer vanuit Tortola, een eiland van de Britse Maagdeneilanden. Het is een beetje druk geweest de afgelopen paar dagen, vandaar dat ik even geen tijd meer heb gehad om een update te geven. Eigenlijk ben ik op dit moment ook aardig moe, want we moesten vandaag best vroeg opstaan. Maar goed ik zal even bij het begin beginnen.

Over Anguilla heb ik in mijn vorige bericht niets te veel gezegd. Wauw! Daar hebben ze echt geweldige stranden. Toen we aankwamen op Anguilla zijn we eerst op zoek gegaan naar een goede accommodatie, gelukkig hadden we al vrij snel een leuk en schoon, ook best belangrijk, guesthouse gevonden. Gelijk ook maar even een auto gehuurd. Donderdag zijn we begonnen met het in kaart brengen van stranden. Anguilla zelf stelt eigenlijk niet zo heel veel voor. Ik moet ook zeggen dat de bevolking op deze eilanden ook niet echt te vriendelijk is. Van service hebben ze hier echt nog nooit gehoord en dan vragen ze wel om een zogenaamde service tax. Echt ik heb in mijn leven nog nooit zulke chagrijnige mensen meegemaakt. Maar goed we hebben op 1 dag 11 stranden in kaart kunnen brengen, dat kwam mede omdat het een vrij klein eiland was, niet alle stranden waren even spectaculair maar er zaten stranden tussen die verpletterend mooi waren.

Vrijdag zijn we verder gegaan naar Tortola, we vlogen met LIAT, de plaatselijke Caribische luchtvaartmaatschappij. De bijnaam van deze luchtvaartmaatschappij is “Leaves Island Any Time”, helaas hebben wij dat ook moeten ondervinden. We zouden eigenlijk om 4 uur vliegen, maar helaas was het vliegtuig vertraagd en vlogen we pas om 5 uur. Rond 6 uur landden we op Tortola, vanuit daar een taxi genomen om op zoek te gaan naar een accommodatie. De eerste nacht hebben we echt in een of ander crappy hotel geslapen. Het leek wel alsof de main road naast ons bed was aangelegd en de douche gaf in totaal wel 3 druppels water. Dus zijn we daarna snel verkast naar een ander hotel.

Vanaf Tortola reizen we naar de omliggende eilanden. Zondag zijn we met de ferry naar Virgin Gorda geweest. Een heel mooi eiland met wederom heel bijzondere stranden. Maandag was nogal een vermoeiende dag, we moesten om 6 uur opstaan om naar Anegada te gaan. Daar kwamen we uiteindelijk om half 8 aan. Eerst even ontbeten en vervolgens de stranden gedaan. Nadat we de stranden op Anguilla en Virgin Gorda hadden gezien, zijn we eigenlijk een beetje verwend geraakt, want de stranden op Anegada konden hier absoluut niet aan toppen. Er waren in totaal maar 6 stranden, wat niet erg veel tijd kostte, echter we konden niet eerder terug naar Tortola omdat de ferry pas om 5 uur ’s middags weer terug ging. Niet erg zou je zeggen maar het eiland zelf was ook boring as hell! Nu snel slapen want ik ben doodop!
Dikke kus Tess

  • 05 Februari 2008 - 08:08

    Helma:

    Nou Tes dat ziet er niet verkeerd uit. Lekker weer, mooie uitzichten. Jammer van het wachten en je niet zo vriendelijke mensen.

    Groetjes en leuk dat je zo veel van je laat horen Helma

  • 05 Februari 2008 - 08:09

    Bart:

    Hey schatje! Nou het straaaaaalt echt van de foto's af hoor, hoe jullie het naar je zin hebben!!! Mis je!! XXX

  • 05 Februari 2008 - 12:08

    Suuz:

    dat klinkt goed tess!!! jij vermaakt je daar wel, kristalhelderwater, witte stranden en veel zon! HEERLIJK:)! ik moet nog 3 weekjes wachten!!! heel veel plezier en geniet! maak er een super tijd van!! ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!!!
    liefs en kus suuz

  • 05 Februari 2008 - 16:17

    Nathalie:

    hey wijffie...

    wel een heel raar gevoel hoor dat ik vorige week nog bij je op de bank zat en dat ik je daar nu zie staan op die ontzettend mooie stranden met en neger van een annemarie ernaast :P wel super gaaf!!!!
    denk dat je er geen moment spijt van zult hebben dat je bent gegaan!
    ik ben bezig in mijn laatste week en als het goed is ben ik volgende week stewardess :P

    veel plezier girls...

    liefs naat

  • 05 Februari 2008 - 17:13

    Wicher:

    Waanzinnig...vergeleken met blubberland,...dat is het hier nu...zou graag een dagje langskomen...ff een drankje drinken met Ann....en met jou natuurlijk.....:-)

  • 05 Februari 2008 - 19:55

    Sylvie:

    Ziet er echt goed uit allemaal!!! Heerlijk. He Tes kun je mijn eigen email adres gebruiken? Richard vergeet het anders door te geven dat je weer wat gestuurd hebt.sylviehoogeveen@wanadoo.nl. andere is van Richard. Veel plezier nog.


  • 05 Februari 2008 - 21:51

    Fuzzy:

    ik gun het jou allemaal echt heeeeeel erg, maar eerlijk is het niet!!!! boehoehoe wat een but weer is het hier!!!!! volgens mij ga jij nu al heiwee krijgen naar duh kaariebiejuhn met het idee dat je ooit weer hierheen moet ;p echt errug mooi daar zeg!!! om maar met de beroemde woorden van corretje (kzzz) te spreken..."NOU ZEG!!!!! DAT ZOU IK OOK WEL WILLEN" ;p

  • 06 Februari 2008 - 05:05

    Bart:

    Hahaha, heb je hem door?? Die Wee-man heeft de hots voor Annemarie... hehehehe..ja krijg jij maar heimwee naar de Carribean straks, kan je er tenminste ook eens een keer met je kerel heen! Oh wat jammer nou dat we geen commentaar bij de foto's kunnen zetten, had iets heel leuks en origineels in gedachten, iets met pirates en de carribean ofzo... :-)

  • 06 Februari 2008 - 08:12

    Agnes:

    Hey Tesjes,
    n.a.v.'t bericht van Bart, wat dacht je ervan om dat met je moeder te doen haha...
    Nee hoor, wij gaan dit weekend al naar Bergen aan Zee, da's net zoiets toch?
    We denken er gewoon de zon, de kristalblauwe zee,'t goudgele strand en de wuivende palmen bij en dan komt dat heus wel goed
    Murf

  • 06 Februari 2008 - 13:43

    Fuzzy:

    geen bart of jou moeder!!! neem mij!!!! neem mij!!!! (mee op vakantie;p)

  • 06 Februari 2008 - 15:27

    Tess:

    Als jullie nou gewoon allemaal eens gezellig langskomen en een cocktail komen drinken?!

  • 06 Februari 2008 - 19:24

    Melitia:

    heb je het naar je zin?
    xxxxxx

  • 07 Februari 2008 - 20:07

    Heidi:

    Hey Tess,
    Jeetje ziet er super uit joh!
    Naar je zin dus?
    Hoeveel graden is het daar nu? Zoo hee.. ik zei vandaag nog, kheb zo'n zin in de zomer he! Nu zeker dus, met al je mooie foto's!!
    Kan je niet iets regelen voor me deze zomer?!
    Veel plezier nog en doe voorzichtig.
    Liefs,
    Heidi

  • 09 Februari 2008 - 01:34

    Marieke:

    Hey Tessa

    Wat leuk dat je dit bent gaan doen zeg, echt geweldig. De foto's zien er ook fantastisch uit. Ik weet al waar mijn volgende reis heen gaat als ik terug kom uit Australie.
    Heel veel plezier en geniet ervan.

  • 11 Februari 2008 - 19:09

    José En Femke:

    Hoi Tess!

    Wij zitten even te kwijlen boven de foto's, en hebben je leuke verhaal gelezen. Nog heel veel plezier, en succes!

    Groetjes

  • 12 Februari 2008 - 00:41

    Kees-Jan:

    Hi spook,

    ga je nog een keer updaten, want ik sta al een jaar te wachten. Als jij update, doe ik het misschien ook...

  • 12 Februari 2008 - 14:32

    Brrrt:

    Helemaal mee eens, KJ! Toe Tess, updaten joh!! We willen nieuwe foto's zien!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Tessa

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 25132

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: