Tropical Bahamas! - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu Tropical Bahamas! - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu

Tropical Bahamas!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Februari 2008 | Bahama's, Freeport

Even een kleine update vanuit de Bahamas. Mijn laatste berichtje was vanuit St. Thomas. Eén van de Amerikaanse Maagdeneilanden. St. Thomas was het tweede eiland van de drie. Na St. Thomas zijn we doorgereisd naar St. Croix. Nou dat was ook een zeer hachelijke onderneming.

Na het een en ander uitgezocht te hebben op het net, kwamen we tot de conclusie dat er een ferry vanuit St. Thomas vertrok naar St. Croix. We besloten dus om 's avonds om kwart voor 7 met de ferry over te varen naar St. Croix. Na ons middagje shoppen hebben we een taxi genomen naar de haven. Daar aangekomen kregen wij te horen dat er helemaal geen ferryservice meer bestaat. Nou dat is vast lekker. Gelukkig wisten ze ons te vertellen dat we er wel via een andere manier konden komen. Met, jawel een watervliegtuig! Geweldig een watervliegtuig. Aangezien we moesten rennen met onze rugtassen voor de laatste vlucht, was er gelukkig niet te veel tijd om na te denken of ik het eigenlijk wel zo fijn zou vinden om op het water te landen?!?
Snel ingecheckt en door naar het vliegtuig. Onze namen werden vervolgens omgeroepen, mijn naam werd uitgesproken als "Tessa ven dr Something". De desbetreffende piloot had wat moeite met mijn naam, wij vonden het wel leuk bedacht en herhalen het nog regelmatig. Nadat de piloot onze namen had omgeroepen, mochten we aan boord. Nou zeg ik je, ik heb in mijn hele leven niet zo'n klein vliegtuigje gezien. Er zaten wel 17 stoeltjes in het vliegtuig. Let wel ik heb het hier over stoel"tjes". En ik weet dat ik lange benen heb, maar ik moest ze echt bijna in mijn nek leggen. Gelukkig betrof het maar een vlucht van een half uur.
Het was heel spectaculair om een keer mee te maken. Het is in ieder geval nooit saai hier.

Toen we woensdagochtend wilden gaan werken, stond ons nog een kleine tegenslag te wachten. Er was op het gehele eiland geen huurauto te vinden. Dit was vanwege een of andere Agri Culture fair, dit stelt op St. Croix heel veel voor, maar eigenlijk komt het er op neer dat er 2 kippen en een koe staan. In ieder geval na de hele ochtend bezig geweest te zijn en van hot naar her te zijn gereden door een taxichauffeur, hadden we uiteindelijk om 1 uur 's middags een huurauto. De rest van de middag en de dag daarop, zijn we druk bezig geweest met beachexploren.
St. Croix is eigenlijk net zoals de andere Amerikaanse maagdeneilanden. De stranden waren wel een stuk minder mooi dan op St. John of St. Thomas. Wel liepen er een stuk minder Amerikanen rond, dit keer was het tijd voor Denen, St. Croix schijnt een Deense achtergond te hebben.

Vrijdagochtend hebben we nog even snel de was gedaan voordat we onze huurauto terug moesten brengen. 'S middags zijn we bezig geweest met wat zaken op de computer en het boeken van de vlucht naar de Bahamas. Aangezien we nog 2 uurtjes over hadden, hebben we nog even bij het zwembad kunnen liggen. De eerste keer in de drie weken die ik hier nu ben.

Zaterdag zijn we naar de Bahamas gevlogen. We moesten alleen wel via Miami vliegen om op de Bahamas te komen. Nou en als je via Amerika vliegt, berg je dan maar want dan wordt je even helemaal doorgelicht. Allereerst werden onze rugzakken helemaal leeg gehaald. Ik ben blij als m'n rugzak elke keer weer dichtgaat als we verkassen. Maar goed alle spullen worden gescand om explosieven. Goed, toen dat was gebeurd mochten we verder, alhoewel dat dachten we. Omdat wij geen Amerikanen zijn, werden we nog even verder doorgelicht. Natuurlijk eerst door een detectiepoortje, riem af, slippers uit. Toen werden we nog even gefouilleerd. Onze handbagage moest ook nog even gecontroleerd worden. Alles werd er uit gehaald en weer gecontroleerd op explosieven. Zelfs m'n slippers werden gescand. Gelukkig had ik geen explosieven in m'n slippers verstopt en mocht ik gewoon aan boord. Vanuit St. Croix vlogen we in 3 uur naar Miami, daar moesten we overstappen. Vanaf Miami was het nog maar 35 minuten vliegen naar Freeport op Grand Bahama, het meest Noordelijke eiland van de Bahamas.

Daar zijn we dus op dit moment. We zijn vandaag stranden gaan doen, jammer was dat de lucht helemaal dicht zat. Het weer zat echt heel erg tegen. Dat is best jammer, want als je dan een half uur in de auto hebt gezeten om een strand te fotograferen, dan is het erg jammer dat de zon niet schijnt!

Ik laat snel weer wat van me horen!

Kus Tess


  • 19 Februari 2008 - 04:29

    Bart:

    Hey schatje! Foto's zijn weer geweeeeeldig!Heel veel plezier nog!! XX

  • 19 Februari 2008 - 06:46

    Agnes:

    Nee joh, je moet t n ander laten doen en dan na afloop vragen hoe t was, naar n bekende uitspraak van harry.
    Super Tessa en wat spannend allemaal, vermoeiend soms ook denk.
    Maar heb je op skype gezien en gesproken en vond dat je er geweldig uitzag. Jij met palmbomen op de achtergrond en bij mij op de achtergrond n treurwilg. Ach....
    Knuffel van mij

  • 19 Februari 2008 - 08:00

    Helma:

    Volgens mij heb je helemaal geen tijd om iemand te missen daar. Het ziet er erg leuk uit allemaal en je maakt in ieder geval andere dingen mee dan hier op een kantoor. Leuk hoor. groetjes van mij dus

  • 19 Februari 2008 - 13:31

    Lies:

    Wat heb je het weer slecht! Afzien, in zo'n rottig klein vliegtuigje! En zo te zien krijg je ook amper wat te eten en te drinken.Wij behelpen ons hier wel met boerenkool en worst - het is hier ne 2 graden en zuur koud!!

  • 19 Februari 2008 - 16:14

    Robin:

    ey ey... ziet er allemaal geniaal uit daarzo.. je weet de plekjes wel uit te zoeken, en dan nog met een watervliegtuig vliegen ook mooi joh..
    nou nog heel veel plezier daarzo en lees in het volgende bericht wel hoe het gaat!. doeg Robin.

  • 20 Februari 2008 - 16:41

    Fuzzy:

    das toch ook wat!!!!! je zal maar slecht weer hebben op de B.H.mas!!!! 1 voordeel heb je dan wel....NU BEN JIJ HET ZONNETJE VAN HET EILAND ;P

  • 20 Februari 2008 - 17:12

    Sylvie:

    Hey Tes, wat een onwijze mooie foto's, ben nog steeds jaloers. Hoop dat het nog mooi weer wordt. Veel plezier nog.

  • 21 Februari 2008 - 04:32

    Bart:

    Heus wel zonnetje van het eiland... :-)

  • 21 Februari 2008 - 17:02

    Fuzzy:

    om jou ook ff te laten proeven van mijn dag vandaag.......
    AAAAAARRCHGGGGG!!!!!!
    en hoe was jou dag ;p

  • 21 Februari 2008 - 21:48

    Tess:

    Was jouw dag erg? Wat dan? Druk?
    Mijn dag was wel weer prima. Het weer is in ieder geval een stuk beter!

  • 23 Februari 2008 - 15:23

    Fuzzy:

    nee....twas treurig, echt alleen maar zeikerds (mag dit ongesencuureerd???) maar dan ook echt alleen maar, of niemand....erg dus ;p maar vandaag, zaterdag dus is het errug leuk en gezellig....dat dan weer wel :D

  • 24 Februari 2008 - 12:17

    Bart:

    Gefeliciteerd met je mams!!! xxx

  • 25 Februari 2008 - 20:20

    Jose:

    Hey beachhopper, wat kan jij leuk vertellen zeg. Ik heb echt gelachen.Ik zie het bijna voor me, jij met je benen in je nek en maar bidden dat je snel gaat landen. Nog gefeliciteerd met je moedertje. Een soort van tapasfeest gehad, t was gezellig met lekker eten. Ook Bart nog even gesproken. Hij mist je wel hoor, maar dat wist je al natuurlijk. Een derde zit er al op begreep ik. Lekker als je zo gemist wordt toch? Je kaart hebben we gekregen, ziet er echt mooi uit. Als ik geld had, nou dan wist ik 't wel...... Nou die tweederde volmaken lukt ook nog wel, zo te zien en te lezen. Ik hou je in de gaten ... Doeiiiii, kusjes

  • 27 Februari 2008 - 15:03

    Fuzzy:

    heej tess!!!! alles goed?? ben jij alweer op een nieuw eilandje geweest???? sorry hoor, maar ik ben nog steeds niet bij bartje geweest voor het nodige gezeldschap....druk druk druk, maar ik zal mijn best doen voor volgend weekend ;p
    groetjes en genietze!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahama's, Freeport

Tessa

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 25165

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: