What's up at the US Virgin Islands? - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu What's up at the US Virgin Islands? - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu

What's up at the US Virgin Islands?

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 Februari 2008 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Hallo allemaal,

nou daar ben ik weer even. Internet is op dit eiland echt een drama vandaar dat het weer even duurde.

Vanuit Tortola zijn we verder gegaan naar de US Virgin Islands. De laatste dag dat we in Tortola waren hebben we met dolfijnen gezwommen. Dat was echt een geweldige ervaring. Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt en het was echt heel erg bijzonder. De dolfijn waar we mee hebben gezwommen heet Poseidon. De trainer vertelde ons dat het de sterkste dolfijn was die ze hadden en ook erg eigenwijs. Nou dat bleek achteraf wel. Sommige opdrachten voerde hij niet helemaal goed uit. Dit uitte zich in gezellig waterbad waarbij de dame die filmde een flinke lading water over d'r heen kreeg.

Tijdens het zwemmen hebben we verschillende dingen gedaan. We hebben de dolfijn een kus gegeven, we hebben z'n buik en z'n rug geaaid en hebben ook gezellig met hem gedanst. Ook mochten we een zogenaamde "bellyride" maken. Dat was echt supergaaf om te doen. In het begin was het wel een beetje wennen allemaal, maar als je in de gaten hebt hoe het beest op je reageert, kan je er echt geweldig van genieten.

Vanaf Tortola zijn we met de ferry naar St. John gevaren. Weer heel andere eilanden dan de Britse. We waren eerlijk gezegd een beetje bang dat we problemen zouden krijgen bij binnenkomst op St. John. Dat viel gelukkig erg mee, onze tassen werden niet eens gescand en we hoefden ook niet door een detectiepoortje. Kortom dat ging allemaal erg voorspoedig.

We kwamen er wel vrij snel achter dat St. John een heel duur eiland is. Het was moeilijk om een geschikte accommodatie te vinden binnen budget. Die Amerikanen schroeven de prijzen in ieder geval flink op.

In ieder geval nadat we een geschikte accommodatie hadden gevonden zijn we even naar Cruz Bay gegaan. De zogenaamde hoofdstad van St. John. Echt heel boeiend was deze stad niet. Het was ook eigenlijk eerder een dorp naar mijn idee. De volgende dag zijn we daar de stranden gaan doen. De stranden waren wederom niet zo bijzonder als die op Anguilla. Wel is het zeewater daar super helder. Jammer dat er zo veel Amerikanen op het strand zaten.

Zondagmiddag zijn we weer met een ferry naar St. Thomas gevaren. St. Thomas is een shopparadijs. Er meren hier elke dag zo'n 3 cruiseboten aan, tsjokvol met vervelende Amerikanen die erg graag hun geld kwijt willen. De stranden die we hier gedaan hebben waren ook bezaait met Amerikanen. Op elke vierkante meter strand, lagen zo'n 10 Amerikanen. Het leek Scheveningen wel in Nederland als er één zonnestraaltje schijnt.

We vertrekken vanavond naar St. Croix, het laatste eiland van de US maagdeneilanden. Maar nu eerst even shoppen want de boot gaat niet eerder dan kwart voor 7 vanavond. Dus laten we daar maar even gebruik van maken.

See you!

Liefs Tess

• 12 Februari 2008 - 16:41

Suuz:

weer super verhaal:)! dat klinkt goed! jullie vermaken je wel:D heerlijk dat allemaal te horen geniet ervan!! en dolfijnen zwemmen wat een ervaring he:D!heel veel plezier nog meiden!! kus suuz!! ik zal over 2 weken even zwaaien!

• 12 Februari 2008 - 18:34

Bart:

Okay, nu weet ik het zeker!Jij komt daar een keer terug, MET MIJ!!!Geweldige foto's weer, schatje! Love you!! XXX :-)

• 12 Februari 2008 - 21:40

Jet:

hip hip hip!!!

• 13 Februari 2008 - 08:15

Bianca:

Magens Bay....wat mooi! Super, die dolfijnen, papegaaien..wat gaaf allemaal. Tess: de muur op kantoor is waanzinnig geworden!! We zijn er blij mee, het is een heel ander gezicht. Dus nog bedankt voor het vinden van deze crea! Groetjes!

• 13 Februari 2008 - 11:57

Fuzzy:

echt geweldig tess!!!! toch fijn, zo'n webcam he??? is voor ons ook altijd de oplossing om elkaar net ff iets minder te missen ;p ook weer een errug goeie G.B. lokatie....we motte toch maar eens met z'n alle rijk worden, kenne we dit soort uitjes met z'n lalle doen, scheelt een hoop jaloezie ;p groetjes van foets, ennuh....wij krijgen vrijdag ochtend onze nieuwe container met spulletjes binnen dus dat wordt weer werken. eens ff denken hoor......jou werk ziet er toch een stuk zonniger uit op het moment dan dat van mij......RUILEN????

• 13 Februari 2008 - 17:07

Sylvie:

De jalouzie slaat weer toe!!! Wat heb jij een gave tijd daar, je foto's zijn ook echt ontzettend goed!!! Tot de volgende verhalen maar weer....

• 14 Februari 2008 - 09:29

Agnes:

zo, nu heb ik eindelijk m'n fotocollage van jullie 2 in de Caribbean kunnen maken, t'is hartstikke mooi geworden.
    Liefs

• 15 Februari 2008 - 10:31

Fuzzy:

zo tess.....de container is leeg dus dat ruilen hoeft niet meer hoor ;p het is nu PAKJES AVOND!!!!!:)

• 15 Februari 2008 - 14:59

Bart:

Ben toch wel de grootste lucky bastard; kreeg gewoon een valentijnskaart uit de carribean... heus wel goed.. :-)

• 15 Februari 2008 - 21:17

Tess:

Fuzzy, weet je zeker dat je niet meer wilt ruilen? Goed te horen dat jullie het weer wat minder druk hebben. Wij hadden vanmiddag ook even vrij, lekker bij het zwembad gelegen, moet nog wel een beetje bij kleuren hoor!

• 16 Februari 2008 - 12:06

Fuzzy:

nou....eigenlijk begint het echte werk nu pas, maar das het leuke werk....uitpakken en natuurlijk zoveel mogelijk zo snel mogelijk verkopen ;p

• 18 Februari 2008 - 10:42

Lies:

Geef mij zulke werkomstandigheden! Ik neem alle lastige Amerikanen op de koop toe. Al hoeven die dolfijnen voor mij niet zo dichtbij, het is een belevenis waar veel mensen alleen van dromen.

• 18 Februari 2008 - 12:30

Mieke:

Ja, ik las nu pas jullie berichtje, maar wat waanzinnig leuk allemaal. Ondanks hard werken toch veel meemaken. Zwemmen met dolfijnen staat al jaren op mijn verlanglijstje!Zo te lezen was het ook indrukwekkend.Het gaat heel goed met jullie, geloof ik! Wacht op volgende verslagje. Groetjes