Luidruchtig en levendig Nassau! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu Luidruchtig en levendig Nassau! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Tessa Weijden - WaarBenJij.nu

Luidruchtig en levendig Nassau!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

27 Februari 2008 | Bahama's, Nassau

Hier weer even een bericht vanuit de Bahamas.

We zijn van zondag tot woensdag in Grand Bahama geweest. Zoals ik al vertelde was het weer niet echt geweldig op de Bahamas. Toch grappig dat het weer hier ook tegen kan vallen. Grand Bahama was niet echt een geweldig eiland. Het centrum in Lucaya was wel aardig. Op de rest van het eiland waren eigenlijk alleen maar bomen. In combinatie met het slechte weer, leek het eiland dus meer op een spookeiland. We vonden het dus ook niet heel erg om woensdag door te reizen naar New Providence. We hadden namelijk al van lokalen gehoord dat New Providence een druk en gezellig eiland is.

Nou druk en gezellig was het er zeker. Het hotel wat we uit hadden gezocht was nogal gehorig. We hebben 's nachts met oordoppen in moeten slapen. Het motto op de Bahamas is volgens mij "Hoe harder hoe beter". Als je wielen niet onder je auto vandaan trillen hier, dan hoor je er niet bij.

New Providence was absoluut een leuk eiland. Het stikte er wederom van de Amerikanen. Het record aantal cruiseboten wat wij gezien hebben is 5. Nou en dan zijn er vrij veel voor zo'n klein eiland. De stranden waren op New Providence niet heel geweldig. Er staat gerust een ouwe vriezer op het strand als je lekker ligt te zonnen. Echt alles kan hier op de Bahamas.

Eigenlijk wilden we zaterdag weer vertrekken naar het volgende eiland. Helaas zaten alle vluchten voor die dag vol en moesten we hier nog een dagje blijven. Dus wat doe je dan? Dan ga je naar de dierentuin. Nou we hebben ons echt rot gelachen. De flamingo's liepen los rond in de dierentuin. Ook hebben we enorme cavia's gezien, cavia's die bommetjes kunnen maken in het water. Heel apart.

Zondag zijn we uiteindelijk vertrokken naar Abaco. Nou ze noemen het niet voor niks Great Abaco, want we hebben de eerste dag ongeveer 3 kwartier moeten rijden om aan de andere kant van het eiland te komen. Wij dachten daar het meest geweldige strand ooit te vinden, maar dat viel wederom weer een beetje tegen. Gelukkig hebben we aan het eind van de dag nog een mooi strand weten te vinden. Echter vind ik Abaco niet echt de moeite waard om heen te gaan.

We zitten nu al vanaf 9 uur vanochtend bij de Starbucks in Nassau. We vlogen namelijk vanochtend vanaf Abaco om half 8 naar Nassau om daar vanmiddag om half 5 het vliegtuig te nemen naar Eleuthera. En dat noemen ze dan een "Connecting flight". Grapjassen hier.

Wij nemen ondertussen nog even een bakkie koffie, want daar hebben we nu nog wel even tijd voor!

Liefs Tess

• 27 Februari 2008 - 15:38

Panchita:

wau je hebt echt naar je zin he geen tijd om alles te missen.
    heel veel plezier nog en niet te lang in de zon lopen he?????? :-)

dikke kussen

• 27 Februari 2008 - 17:08

Bart:

Haha,jullie zullen wel druk zijn in het vliegtuig na al die Starbucks!Heb jij die foto van die rog gemaakt? Zo dichtbij?Je wordt nog eens een hele dappere beachexplorer!Heel veel plezier op Eleuthera!! Dikke kus

• 27 Februari 2008 - 17:54

Fuzzy:

coole knavia's!!!!! gaan ze ook piepen als je met plastic ritselt??? ;p
    deze zijn zeker ter vervanging van de pak ezels? ooow ennuuuh.... jij kan die stranden misschien wel minder vinden (want intussen verpest met nog mooiere ;p ) maar vanaf hier zeg ik "it beats zandvoort enzo!!!!"

• 27 Februari 2008 - 17:58

Fuzzy:

ik snap het grapje onder het knopje "chatbox" niet.... er staat "er komt iemand de chatbox binnen....." ......................................JAAAAAAAAA!!!! EN TOEN?!?!
    volgens mij is de mop nog niet af hoor!!!;p

• 28 Februari 2008 - 00:02

Wicher:

He daar,....eten ze ook roggebrood..weer eenzzzz wat anders dan een broodje haring...pleuriz mooi weer...daar bedoel ik...hier is het bibberrrrrrrrrrr

• 28 Februari 2008 - 14:04

Bart:

Volgens mij zijn zowel Fuzzy als Wicher rijp voor een trip naar de Bahama's...

• 28 Februari 2008 - 22:25

Tess:

Nou we zijn het ook niet zat hoor, maar de eilanden worden steeds rustiger en niet echt mooier. Als het goed is vliegen we 3 maart naar de Turks en Caicos. Het mopje? Welk mopje heb jij het nou over dan? Is het inmiddels al weer wat minder druk? Vet gaaf he die knavia's?

• 29 Februari 2008 - 16:22

Bart:

Nou Tess, wat dacht je van als in "Komt een man bij de dokter"??
    Duhuh... je kent Fuzzy toch? :-)

• 29 Februari 2008 - 19:08

Lies:

Nou hebben wij na een weekje vakantie in Drente vanochtend in de zon gezeten op een terrasje - zonder jas of vest - maar nu ik jouw foto's zie wordt dat een stuk minder apart! Ondanks de saaie mensen af en toe moet je toch maar blijven genieten. En dat slechte weer bij jullie?Hier waait en regent het alweer!

• 01 Maart 2008 - 10:49

Fuzzy:

dank je wel brrrt!!! verkopen ze geen flauwe humor op de b.h.ma's??? ;p

• 01 Maart 2008 - 14:24

Loes K.:

He meis!

Ik ben trots op je! Geniet ervan zou ik zeggen want ook al zijn sommige stranden niet zo mooi... je gaat ze hier nooit vinden :). Ik zie je deze zomer op het Haagse strand terug met je mooie verhalen.

Dikke zoen en niet op de rog zn staartje gaan staan ;).

x Loes

• 03 Maart 2008 - 16:58

Fuzzy:

he tess!!! alles nog steeds goed??? mis je het hollandsche al ;p er waait hier nog steeds een hoo wind weg ;p

• 04 Maart 2008 - 23:53

Tess:

Hey Fuzzy,
    nou mis het nog niet echt! Ik hoorde dat het zo'n beetje sneeuwde in Nederland? Daar moet ik echt even niet aan denken! Hoe is het bij jou?

• 05 Maart 2008 - 14:15

Lies:

Ik maak alles weg, dus misschien is deze reactie overbodig. Bedankt voorr je mooie kaart die er minstens drie weken over heeft gedaan, ik doe het maar zo want de e-mail is vertraagd?! Zal wel aan mij liggen. Tess met turtles klinkt geweldig- Moet Jet zien, dan zal ze wel jaloers worden want haar schildpad is dood. Heb je de rog geaaid? Dat kan,in Vlissingenin een aquarium hebben Saskai e
    en ik het gedaan(Dapper!)
    Succes op Turks! Klinlt meer als een cursus dan als een eiland!

• 05 Maart 2008 - 14:17

Fuzzy:

nog steeds erg druk, maar daar zijn we ook voor bezig om dat zo te krijgen/houden dus eigenlijk gaat het gewoon erg goed ;p
    het sneewde en hagelde hier inderdaad gisteren!!!! wat een land he!!! ;p

• 05 Maart 2008 - 15:05

Bart:

Ja en ik moest vanmorgen mn ruiten krabben!Toen heb ik nog wel even aan je gedacht... wij zijn echt duo penotti straks! :-)

• 06 Maart 2008 - 17:18

Oma:

Nou Tessa, je foto's lijken hier welop de Brasemermeer, met die boten. Alleen het weer mankeert nog iets aan. Je bent wel een bofkont dat je daar zo kunt genieten. En je hebt meer van de wereld gezien als oma.
    Liefs Oma

• 07 Maart 2008 - 18:06

Natacha:

He zo te zien vermaak jij je best daar. Ben best een beetje jaloers :o) Gave foto's trouwens
    Geniet er nog maar lekker van. Groetjes vanuit het koude NL
    xxx Natacha, Melitia en Arie